Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

donderdag 27 april 2017

Bezoek park met een bergachtig kleurrijk woestijnlandschap en 270 miljoen jaar oude bomen die "gekristalliseerd" zijn, zware wind, jeugdherberg Flagstaff

Chambers - Holbrook: 112 km met op het einde weer zware wind tegen (2,5u pushing against the wind).

Deze jonge mensen wandelen maanden aan een stuk door de VS met een karretje.Je moet het maar doen!

Op opgenomen interview over hun leven, hun visies, hun plannen...

Crazy om zo te fietsen, een beetje wel:

Maar nog niet dood:

Ingang van dit prachtige park:

Dit fijn Nederlands koppel, Marja en Henk maken een wereldtrip op de fiets: henk-marja.reislogger.nl:

De volgende beelden en video's spreken voor zich zelf, prachtig om door te fietsen:













Handen wassen met zand?

Dit park heet niet voor niets "Petrified Forest National Park". 270 miljoen jaar geleden verzonken bomen in sediment en kristalliseerden geleidelijk aan tot keiharde structuren die niet meer vergaan. Dit is een omgevallen boomstam uit die tijd:

En neen, dit is geen hout meer:








Na de uitgang van het park richting West in de enorme open lege landschappen van Arizona. De westenwind speelde me hier weer parten: 2,5u duwen tegen de wind gelukkig met het uitstekend muziekprogramma van Jan:

Ik was die straffe westenwind zo beu en de afstand tot San Francisco was trouwens toch te groot dat ik een Geyhoundbus wou nemen. Ik zocht naar het  station en dit was gewoon geïntegreerd in een shop van een naftstation, kwestie van kosten drukken. De bus bleek volgeboekt. Deze dame deed haar best en bij navragen bleek haar man deze avond net naar Flagstaff te rijden. Ik bood hun de prijs aan van het ticket en ik kon mee. Ze waren beide afstammelingen van de Navajo's en bijzonder sympathieke mensen met veel eerbied voor de omgeving: heilige bergen en plaatsen.

Tijdstabel boven de voeding, kwestie van duidelijk te zijn:

Om dan uiteindelijk in deze aangename jeugdherberg terecht te komen waar het goed verblijven is:


Die ochtend in de JHB: een gratis concertje: luister hier