Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

donderdag 27 april 2017

Van Flagstaff tot aan de ingang van het park Grand Canyon


Van Flagstaff tot aan de poort van het Park Grand Canyon: 96 km fietsen en 19 km met een pick-up wegens te zwaar (tegenwind!)

Armoede en verdriet samen op straat:

Dit  zijn de Rocky Mountains:


Ski-oord, langlaufen...


Flagstaff ligt op 6900 feet (2070m) dus de eerste uren waren zwaar. Stijgen tot 2414 m in erg winderig weer, vooral in mijn nadeel:

Dit was mooi onderweg. Midden in deze woeste streek lag dit kapelletje:



In droge periodes zijn hier regelmatig branden maar je ziet hoe de bomen zich herstellen en doorgroeien:

Dit was echt een ellendig stuk met strakke tegenwind wat het loodzwaar maakte. Een man met een pick-up stopte spontaan en bood me een lift tot het volgende kruispunt (19km). Ik aarzelde maar gaf toch toe anders zou deze dag te zwaar zijn geweest:

Bij een tussenstop zag ik deze toffe man met zijn onafscheidelijke hond:

Mooi gemaakt uit metaal:

De voorbode voor de Grand Canyon: